Obra Social la Caixa col·labora en el finançament d’un projecte de la Fundació Santa Teresa del Vendrell per a l’eliminació de barreres arquitectòniques en un habitatge pilot per l’adaptació a la vida independent de persones amb discapacitat intel·lectual. José Carlos Eiriz, director de la Fundació Santa Teresa del Vendrell i Alexis Gómez, director de Banca institucional de “la Caixa”, han signat avui l’acord de col·laboració per finançar una part de les obres necessàries per a la posada en marxa d’aquest habitatge pilot.

Al nou habitatge, les persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental podran fer els aprenentatges necessaris per poder accedir a una vida més independent, ja que hi ha persones que abans de poder fer el pas a viure sols, en parella o en petit grup, necessiten un suport que els permeti adquirir aprenentatges bàsics per la vida diària. Aquest espai també permetrà disposar de places de Respir i d’atenció en situacions d’emergència.
Per aquest motiu, la Fundació Santa Teresa habilitarà un antic edifici de principis del segle XX, ubicat dins el recinte de la Fundació a l’Avinguda de Santa Oliva, situat al costat de la construcció principal, actualment utilitzada com a Llars-residencies.

Es tracta d’una construcció de planta baixa i pis, amb una superfície construïda de 143,34 m2, distribuïts en 78,52 m2 a la planta baixa i 54,82 m2 a la planta primera. Per poder fer servir aquest habitatge i destinar-lo als usos plantejats, cal aconseguir la plena accessibilitat de l’equipament, mitjançant la instal·lació d’un ascensor extern adaptat, que permeti als seus usuaris accedir a l’equipament amb total autonomia.

La Fundació té una amplia experiència en serveis residencials per persones amb discapacitat, amb quatre llars-residències en funcionament, diferenciades per necessitats de suport dels seus usuaris, que donen servei a 38 persones, i una nova llar-residència pensada per persones amb necessitats de suport molt importants, que es posarà en funcionament en els propers dies. El servei d’habitatge es complementa amb el servei de suport a l’autonomia a la pròpia llar, que ofereix servei a 32 persones en habitatges individuals o bé en pisos de fins a 4 persones., i amb la disponibilitat de places temporals quan alguna persona té una necessitat puntual, com una situació d’urgència personal i/o familiar.

Per a José Carlos Eiriz, director de la Fundació, “dotar d’accessibilitat a aquest equipament ens permetrà crear cinc places residencials temporals i al mateix temps, fer servir aquest habitatge com a espai d’experimentació, formació i creació d’hàbits que permetin a moltes persones amb discapacitat preparar-se per la vida independent.”

Fotografies © Fundació Santa Teresa
José Carlos Eiriz, Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell, Director
Manel Garrido, Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell, Gerència
Alexis Garner, la Caixa” Tarragona, Director de Banca Institucional