PREVENCIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS

GUIA DE PREVENCIÓ, INFORMACIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS (COVID)

Seguiu les indicacions i recomanacions per a ciutadania, professionals i residències de CatSalut.

A les xarxes socials de la Fundació cada dia pengem idees i activitats. Us convidem a seguir-nos a Instagram, Facebook, twitter i linkedin i compartir fotografies, vídeos, etc, d’activitats que feu a casa, amb les etiquetes #joemquedoacasa #totanirabe @FundalisTGN

Podeu consultar també els videos de CatSalut, la informació actualitzada de dincat, xerrades online per a famílies i professionals, campanya de donació de material sanitari, etc. Llegir més

Suport a les llars-residència amb Fundació la Caixa

La Fundació Santa Teresa ha rebut el suport de Caixabank i Fundació “la Caixa” i el Centre d’Iniciatives i Turisme (CIT) del Vendrell, que durant la campanya “Nadal Solidari” van acordar la concessió d’un import de 3.000 euros pel projecte “Mesures prevenció contra #COVID19 a les llars residències”.

Des del passat mes de març 2020 la Fundació ha hagut de fer molts esforços personals, materials, i econòmics per garantir el màxim possible el benestar de les persones usuàries i treballadores en general, i especialment de les persones residents a les llars.

Amb el suport de la Fundació la Caixa, mitjançant el projecte “Mesures prevenció contra #COVID19 a les llars residències” s’estan mantenint i reforçant les mesures de protecció, tant personals com materials, especialment en aquests moments d’inici de 2021 on la malaltia torna a estar malauradament molt estesa i amb una velocitat de contagi molt alta.

L’ajut econòmic provinent de la Fundació “la Caixa” ha permès adquirir nous elements de protecció, i reforçar la plantilla del personal, que actualment atén un total de 43 persones residents.

Memòria i balanç social

La Memoria 2020 explica, d’una manera resumida, la nostra actuació al llarg de l’exercici 2020, mitjançant dades dels àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció social i laboral, i també la  qualitat de vida i la felicitat d’aquests col·lectius. Més d’un centenar de persones voluntàries, tot tipus institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadors i treballadores, així com les pròpies persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, han fet possible tot això que us presentem, i per aquest motiu els hi volem donar el nostre sincer agraïment. Llegir més

La nova pandèmia: covid i salut mental

Estem farts del coronavirus.

Després d’un any de la pandèmia, seguim amb un alt risc de contagi, amb les mesures de protecció i confinament que limiten la nostra activitat i la relació amb amics i familiars, amb un volum constant d’informació i desinformació al carrer, a la premsa i a les xarxes socials… Tot això està afectant a la nostra salut mental, arribant a sentir tristor, irritabilitat, fatiga, manca de motivació, dificultats d’atenció, concentració i memòria, falta de son, malestar físic, i fins i tot trastorns com l’ansietat o la depressió. Llegir més

Compromís amb la Prevenció de Riscos Laborals

La Fundació reforça la seguretat laboral dels i les treballadores amb la contractació del Servei de Prevenció Previntegral, una companyia amb més de 20 anys d’experiència en diferents àrees especialitzades en prevenció, salut laboral i formació en seguretat i prevenció de riscos laborals. Amb aqueta nova aliança, l’entitat espera seguir treballant per la seguretat i salut de totes les treballadores i treballadors. Llegir més

L’Empresa d’Inserció es reafirma en resposta a les persones en situació d’exclusió, agreujada amb la pandèmia

L’Empresa d’Inserció de les Comarques de Tarragona (Ei!), reafirma la seva vocació per donar resposta al col·lectiu de persones en situació o especial risc d’exclusió sociolaboral. La situació de moltes d’aquestes persones està molt més agreujada per la crisi generada arran la pandèmia Covid19, per la qual cosa la competència per assolir llocs de treball entre les persones en recerca de feina s’ha multiplicat molt significativament, i les persones amb altres problemàtiques socials afegides resten amb moltes menys possibilitats. Llegir més

Projecte integrat a l’Escola de Turisme

El projecte integrat del programa formatiu de l’Escola de Turisme del Baix Penedès, aplica diverses competències relacionades amb el perfil professional i amb l’entorn laboral de l’alumnat, desenvolupades al llarg del procés d’aprenentatge, promovent vinculacions amb l’entorn productiu, el treball en contextos reals i l’exposició i difusió del treball a l’exterior. Llegir més

Les persones del STO col·laboren amb La Finestra d’AIS

Un grup de persones del Servei de Teràpia Ocupacional de la Fundació Santa Teresa ha col·laborat en un nou capítol de LA FINESTRA D’AIS.

La Finestra és un projecte que ha sorgit amb el confinament. L’Associació AIS ofereix suport a persones amb diversitat funcional i les seves famílies, concretament en l’àrea d’oci. Llegir més

Impressores 3D a la Fundació Santa Teresa

L’ANC El Vendrell i Òmnium Cultural Baix Penedès, amb la col·laboració de la plataforma Coronavirus de Makers de Banyeres, ha fet entrega a la Fundació Santa Teresa de dues impressores 3D. La iniciativa té com a finalitat millorar les capacitats i accés a les tecnologies d’informació de les persones amb més dificultats, afavorir la participació social i l’enfortiment comunitari a través de les noves tecnologies, i millorar la inclusió social i la vinculació a la comunitat de les persones amb discapacitat i trastorn mental. Llegir més