Memoria Santa Teresa 2018

Mitjançant aquesta memòria volem mostrar la nostra actuació al llarg de l’exercici 2018 en els àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció laboral i social i també la qualitat de vida i la felicitat de moltes persones.L’aportació de les persones voluntàries, institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadores i treballadors, i persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, han fet possible la realitat que us presentem i, per aquest motiu, us volem donar el nostre agraïment més sincer.

El treball conjunt amb la Fundació Santa Teresa del Vendrell i amb la Fundació Ginac, ens ha permès crear moltes sinèrgies i avançar en la qualitat assistencial i en la viabilitat econòmica dels nostres projectes, construint un futur compartit. La posada en funcionament de la Empresa d’Inserció de les Comarques de Tarragona, ha estat una de les fites aconseguides en aquest sentit. Llegir més

Les persones grans de Calafell i Cunit reben cada setmana una trucada d’atenció per part dels voluntaris i voluntàries de l’entitat.

Un cop a la setmana, els i les voluntàries del Centre de Dia La Sínia de Calafell, de la Fundació Santa Teresa, s’encarreguen de trucar a 33 persones de més de 75 anys que viuen soles. La voluntària i la persona gran mantenen una estona de conversa amb l’objectiu de comprovar el seu estat de salut, que té les necessitats cobertes, reforçar la seva seguretat i detectar el sentiment de solitud que pugui tenir. Llegir més

La Confederació, organització que representa a les entitats no lucratives – associacions, cooperatives d’iniciativa social i fundacions – que presten serveis d’atenció a les persones al nostre país, ha exposat al president de la Generalitat de Catalunya la situació d’infrafinançament crònic dels serveis socials i l’impacte d’aquesta situació en les persones, les entitats i els professionals

El Tercer Sector Social reclama un pla urgent de recuperació i actualització de tarifes i mòduls, congelats des de fa 10 anys Llegir més

Dilluns 17 de juny, l’AEES Dincat ha presentat a Barcelona el “Llibre blanc per a la formació, ocupació i treball de les persones amb discapacitat i especials dificultats als centres especials de treball de Catalunya”, elaborat per l’IESE, en el que Fundació Santa Teresa ha col·laborat. És un acte important com a Sector, en el que es proposa un nou model de futur per garantir l’exercici del Dret al Treball de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental.

Descarregar Llibre Blanc per a la formació ocupació i treball de les persones amb discapacitat als CET de Catalunya. Llegir més

10 persones en risc o situació d’exclusió de la comarca del Baix Penedès assisteixen al curs de neteja d’instal·lacions i equipaments de la Fundació Santa Teresa, impulsat pel programa Incorpora de ”la Caixa”. El curs té per objectiu formar a les persones en recerca de feina per tal de poder realitzar  la  neteja  d’instal·lacions  mitjançant  la  utilització  dels productes,  materials  i  maquinària  més  adequats  a  cada  superfície, respectant les normatives vigents de seguretat laboral i de protecció mediambiental. Llegir més

Aquests estudis capaciten per dur a terme operacions bàsiques de preparació i conservació d’elaboracions culinàries senzilles, així com les operacions de preparació i presentació d’aliments i begudes en establiments de restauració, assistint en els processos de servei i atenció al client.
el graduat en ESO.

PREINSCRIPCIONS
Del 13 al 31 de maig a l’Escola de Turisme del Baix Penedès, Av. Palfuriana, 104  43880 COMA RUGA (EL VENDRELL)
TEL. 977682938 / 670519164 Llegir més

Arriben les vacances escolars, i un any més, us presentem la proposta dels Casals d’Estiu 2019 a les instal·lacions de la Fundació Santa Teresa.

Aquest any, tots els infants es convertiran en autèntics aventurers viatjant a través de les cultures més exòtiques del món!! A journey through world cultures és un projecte pensat per a descobrir altres cultures i idiomes amb tradicions ben diferents a les nostres!! Cada setmana viurem com els protagonistes d’un meravellós viatge per terres llunyanes i exòtiques. Llegir més

12 entitats de voluntariat social del Vendrell donarem a conèixer la nostra tasca a la IV Trobada d’Entitats Socials del Vendrell, de 10h 30’ a 14h a la Plaça Nova del Vendrell, per reflexionar amb la ciutadania sobre el paper clau de les entitats socials i posar en valor el voluntariat com eina de transformació social. Una trobada que també té per finalitat donar l’opció a les entitats a sortir de les nostres seus socials i trobar-nos en un espai públic i comunitari. Llegir més

Els vendrellencs Maria Pilar López Serra i Francesc Caralt Rafecas han presentat dijous 11d’abril, a la sala d’actes de la Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell, la segona edició del llibre ‘Plantes remeieres de camps, vinyes i marges’.
Llegir més

Dijous 11 d’abril, les Fundacions Santa Teresa, Fundació Onada i Fundació Ginac, vam participar a la mobilització organitzada per AAES Dincat a Barcelona per exigir millores en el finançament dels Centres Especials de Treball i dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat i especials dificultats. Llegir més