La Caixa ha lliurat a la Fundació Santa Teresa 5 tablets per millorar la comunicació de les persones dels serveis residencials. Les noves eines facilitaran la connexió de les persones residents a les llars amb les seves famílies i amistats mentre duri el confinament. Llegir més

Amb el suport del programa Incorpora de la Caixa, hem adaptat el Servei d’Inserció Laboral i orientació empresarial per continuar oferint oportunitats als col·lectius més vulnerables. Des de casa, i amb la coordinació i col·laboració que suposa el treball en xarxa, la tecnologia ha permés mantenir l’activitat i, fins i tot, buscar noves vies d’acció, aprofitant les oportunitats que sorgeixen amb cada crisi. Llegir més

Dincat segueix esperant mesures extraordinàries per garantir els llocs de treball

Més informació a la premsa sobre coronavitus i discapacitat:

Llegir més

DINCAT i ECOM fan una crida conjunta perquè es reforci la protecció en la pandèmia COVID-19 a totes les persones amb discapacitat, i el suport a les entitats del sector. Ofegades ja econòmicament per un infrafinançament crònic per part de l’Administració des de fa deu anys, les entitats necessiten el suport de l’Administració Pública per assumir els costos econòmics per fer front a la pandèmia i garantir la salut dels i de les professionals, i les persones que atenen. Llegir més

La federació DINCAT, que agrupa 281 entitats socials i representa els drets de més de 30.000 persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies a Catalunya expressa la seva disconformitat amb l’anunci de la retallada d’un 15% en el pagament dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual temporalment tancats que ha comunicat el departament de Treball, Afers Socials i Famílies a les entitats del sector. Llegir més

Seguint les directrius de les diferents administracions respecte a les mesures de prevenció vers el COVID19, la Fundació ha suspés fins al 14 d’abril les activitats dels centres ocupacionals, SOI, Prelaboral i els Serveis Formatius, d’intermediació laboral i d’Oci, amb l’objectiu de minimitzar els riscos de contagi, prevenir sumi propagació i assegurar l’atenció a les persones més vulnerables.

Només es manté l’atenció als serveis d’habitatge i suport a la pròpia llar i l’activitat del Centre Especial de Treball amb l’objectiu de protegir els llocs de treball de les persones més vulnerables, amb les màximes mesures de protecció determinades per les autoritats sanitàries. Llegir més

L’Ajuntament de #Calafell ha ofert una sessió de formació sobre voluntariat, adreçada a tothom, però molt en particular a les entitats socials del municipi. La jornada s’ha centrat en aspectes com les entitats que poden tenir voluntariat, quins són els requisits per a la incorporació de persones voluntàries, quins són els drets i deures de les entitats amb programa de voluntariat, etc. Llegir més

El programa d’integració laboral de ”la Caixa” Incorpora va facilitar al 2019 a Tarragona la creació de 862 llocs de treball de col·lectius en situació de vulnerabilitat, persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió, víctimes de violència de gènere, desocupats de llarga durada i exreclusos, entre d’altres. Això ha estat possible gràcies a la implicació de 332 empreses i 13 entitats socials, entre elles la Fundació Santa Teresa del Vendrell. Llegir més