Dilluns 17 de juny, l’AEES Dincat ha presentat a Barcelona el “Llibre blanc per a la formació, ocupació i treball de les persones amb discapacitat i especials dificultats als centres especials de treball de Catalunya”, elaborat per l’IESE, en el que Fundació Santa Teresa ha col·laborat.

És un acte important com a Sector, en el que es proposa un nou model de futur per garantir l’exercici del Dret al Treball de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental.

A l’acte de presentació han assistit 250 persones, entre les que hi havia representants de les diferents entitats associades a l’AEES Dincat, responsables d’entitats afins, membres del Govern de la Generalitat i representants dels diferents grups parlamentaris.

Descarregar Llibre Blanc per a la formació ocupació i treball de les persones amb discapacitat als CET de Catalunya.

L’acte també va tenir un gran impacte mediàtic i a continuació us mostrem els impactes a mitjans generats fins a dia d’avui:

10 persones en risc o situació d’exclusió de la comarca del Baix Penedès assisteixen al curs de neteja d’instal·lacions i equipaments de la Fundació Santa Teresa, impulsat pel programa Incorpora de ”la Caixa”

El curs de neteja d’instal·lacions i equipaments té per objectiu formar a les persones en recerca de feina per tal de poder realitzar  la  neteja  d’instal·lacions  mitjançant  la  utilització  dels productes,  materials  i  maquinària  més  adequats  a  cada  superfície, respectant les normatives vigents de seguretat laboral i de protecció mediambiental.

El curs consta de 120 hores de formació transversal i 90 de formació tècnica, que s’estan duent a la població de Calafell. Les sessions teòriques de formació transversal i tècnica finalitzaran amb 90 hores de pràctiques no laborals.

Per a la realització del curs, la Fundació Santa Teresa compta amb l’impuls del programa Incorpora de “la Caixa” i la col·laboració de varies empreses del sector de la neteja i l’hostaleria que formen part de la xarxa d’empreses socialment responsable del Baix Penedès. Els alumnes del curs realitzaran les pràctiques no laborals en els serveis que porten a terme aquestes empreses i, posteriorment, entraran a formar part de la seva borsa de treball per tal de poder arribar a la seva inserció laboral.

El programa Incorpora de “la Caixa” enforteix les competències personals i laborals i millora l’ocupabilitat de persones en situació de vulnerabilitat, gràcies a cursos i pràctiques no laborals adaptades a les necessitats del teixit empresarial de cada província. El programa s’adreça especialment a persones amb discapacitat, aturats de llarga durada, joves amb dificultats per accedir a una ocupació, exreclusos, víctimes de violència masclista i immigrants, entre altres col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Aquests estudis capaciten per dur a terme operacions bàsiques de preparació i conservació d’elaboracions culinàries senzilles, així com les operacions de preparació i presentació d’aliments i begudes en establiments de restauració, assistint en els processos de servei i atenció al client.
el graduat en ESO.

PREINSCRIPCIONS
Del 13 al 31 de maig a l’Escola de Turisme del Baix Penedès, Av. Palfuriana, 104  43880 COMA RUGA (EL VENDRELL)
TEL. 977682938 / 670519164 Llegir més

Arriben les vacances escolars, i un any més, us presentem la proposta dels Casals d’Estiu 2019 a les instal·lacions de la Fundació Santa Teresa.

Aquest any, tots els infants es convertiran en autèntics aventurers viatjant a través de les cultures més exòtiques del món!! A journey through world cultures és un projecte pensat per a descobrir altres cultures i idiomes amb tradicions ben diferents a les nostres!! Cada setmana viurem com els protagonistes d’un meravellós viatge per terres llunyanes i exòtiques. Llegir més

12 entitats de voluntariat social del Vendrell donarem a conèixer la nostra tasca a la IV Trobada d’Entitats Socials del Vendrell, de 10h 30’ a 14h a la Plaça Nova del Vendrell, per reflexionar amb la ciutadania sobre el paper clau de les entitats socials i posar en valor el voluntariat com eina de transformació social. Una trobada que també té per finalitat donar l’opció a les entitats a sortir de les nostres seus socials i trobar-nos en un espai públic i comunitari. Llegir més

Els vendrellencs Maria Pilar López Serra i Francesc Caralt Rafecas han presentat dijous 11d’abril, a la sala d’actes de la Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell, la segona edició del llibre ‘Plantes remeieres de camps, vinyes i marges’.
Llegir més

Dijous 11 d’abril, les Fundacions Santa Teresa, Fundació Onada i Fundació Ginac, vam participar a la mobilització organitzada per AAES Dincat a Barcelona per exigir millores en el finançament dels Centres Especials de Treball i dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat i especials dificultats. Llegir més

Del 2 d’abril al 21 de juny, curs d’operacions bàsiques de cuina, bar i catering. Inscripcions i informació a l’Escola de Turisme del Baix Penedès, Coma-ruga. Més informació i reserves a info@escolaturismebp.org

8 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA