PREVENCIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS

GUIA DE PREVENCIÓ, INFORMACIÓ I ACTIVITATS PEL CORONAVIRUS (COVID)

Seguiu les indicacions i recomanacions per a ciutadania, professionals i residències de CatSalut.

A les xarxes socials de la Fundació cada dia pengem idees i activitats. Us convidem a seguir-nos a Instagram, Facebook, twitter i linkedin i compartir fotografies, vídeos, etc, d’activitats que feu a casa, amb les etiquetes #joemquedoacasa #totanirabe @FundalisTGN

Podeu consultar també els videos de CatSalut, la informació actualitzada de dincat, xerrades online per a famílies i professionals, campanya de donació de material sanitari, etc. Llegir més

Projecte integrat a l’Escola de Turisme

El projecte integrat del programa formatiu de l’Escola de Turisme del Baix Penedès, aplica diverses competències relacionades amb el perfil professional i amb l’entorn laboral de l’alumnat, desenvolupades al llarg del procés d’aprenentatge, promovent vinculacions amb l’entorn productiu, el treball en contextos reals i l’exposició i difusió del treball a l’exterior. Llegir més

Les persones del STO col·laboren amb La Finestra d’AIS

Un grup de persones del Servei de Teràpia Ocupacional de la Fundació Santa Teresa ha col·laborat en un nou capítol de LA FINESTRA D’AIS.

La Finestra és un projecte que ha sorgit amb el confinament. L’Associació AIS ofereix suport a persones amb diversitat funcional i les seves famílies, concretament en l’àrea d’oci. Llegir més

Impressores 3D a la Fundació Santa Teresa

L’ANC El Vendrell i Òmnium Cultural Baix Penedès, amb la col·laboració de la plataforma Coronavirus de Makers de Banyeres, ha fet entrega a la Fundació Santa Teresa de dues impressores 3D. La iniciativa té com a finalitat millorar les capacitats i accés a les tecnologies d’informació de les persones amb més dificultats, afavorir la participació social i l’enfortiment comunitari a través de les noves tecnologies, i millorar la inclusió social i la vinculació a la comunitat de les persones amb discapacitat i trastorn mental. Llegir més

Fruits al curs “Operari/ària de vivers i jardins”

12 joves participen al curs anual d’Operari/ària de vivers i jardins de la Fundació Santa Teresa. La formació capacita persones amb discapacitat  en habilitats professionals com el treball en equip i la comunicació interpersonal, així com en coneixements tècnics per desenvolupar i executar la producció de les diferents espècies i varietats de plantes de viver, optimitzar els processos de fertilització, preparació i desinfecció de la terra, preparació de substrats, reproducció, reg i fertirrigació, i condicionament de plantes, amb continguts teoricopràctics adaptats a les capacitats cognitives de les persones participants. Llegir més

La llar-residència Mar i cel millora les instal·lacions, amb el suport de la Fundació La Caixa

La Fundació la Caixa col·labora en el finançament d’un projecte de la Fundació Santa Teresa per millorar les instal·lacions de la llar-residència Mar i Cel del Vendrell, on resideixen 20 persones amb discapacitat intel·lectual. Les reformes milloraran les condicions d’habitatge de les persones residents, sobretot en els actuals temps de pandèmia, en que les persones passen més temps a la residència per evitar contagis. Llegir més

Memòria d’activitats

La Memòria 2019 mostra, d’una manera resumida, l’actuació de l’entitat al llarg de l’exercici, mitjançant dades corresponents als àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció laboral i social, i també la  qualitat de vida i la felicitat de moltes persones. Llegir més

Locelier, exemple de formació i inserció laboral

“Donde estoy trabajando existe la necesidad de que yo me cuide para que ellos puedan estar bien”.

Entrevistem a Loceliem, alumne del programa FOAP de la Fundació Santa Teresa (Programa de Formació d’Oferta en Àrees Prioritàries, dels Servei d’ocupació de la Generalitat de Catalunya).

Soy biólogo. En 2013 me fui a vivir a Huesca para presentarme a oposiciones para profesor de biología, pero me echaron de la lista por no tener el DNI (tenía el resguardo pero no el DNI físico). Volví a Catalunya y quería ser profesor, pero me faltaba el Certificado de Aptitud Pedagógica para poderme presentarme. Me fui a Sabadell, donde comencé a trabajar de camarero en un apartotel. Llegir més

Noves places a la llar-residència, amb la col·laboració de la Fundación ONCE

La Fundación Once col·labora en la creació de les noves places de llar-residència destinades a persones amb discapacitat intel·lectual.
La Fundación ONCE ha concedit una subvenció de 70.000 euros a la Fundació Santa Teresa del Vendrell, per tal de contribuir en el cost de la reforma integral de l’edifici, que s’ha convertit en llar-residència. Amb aquesta reforma, que s’ha desenvolupat entre els anys 2017 i 2019, s’ha rehabilitat i adequat l’edifici adjacent a la llar-residència Ventall, incrementant les places totals fins a 24. Llegir més

Programa SIOAS 2020-21

Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental

Programa TSF055/20/000033, adreçat a persones amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual i/o trastorn de salut mental i demandants d’ocupació no ocupades, inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya, i també a persones treballadores en actiu que es trobin en la fase de seguiment a la inserció i/o que requereixin aplicar la metodologia de treball amb suport. Llegir més