Seguint atentament la situació provocada pel COVID19 (coronavirus) i les directrius de diferents administracions, establim un pla d’actuacions i recomanacions amb l’objectiu de minimitzar els riscos de contagi i prevenir la seva propagació. Aquestes actuacions són vàlides tant en el nostre horari laboral com personal, i van dirigides a protegir les persones usuàries, equip humà […]

La Memòria 2019 mostra, d’una manera resumida, l’actuació de l’entitat al llarg de l’exercici, mitjançant dades corresponents als àmbits social, econòmic i ambiental, per tal de poder avaluar el grau de compliment de la nostra finalitat fundacional, millorant la inserció laboral i social, i també la  qualitat de vida i la felicitat de moltes persones.

L’aportació d’un centenar de persones voluntàries, tot tipus institucions públiques, empreses privades, famílies, treballadors i treballadores, i persones ateses pels diferents centres i serveis de la Fundació, ha fet possible tot això que us presentem, i per aquest motiu us volem donar el nostre agraïment més sincer.

El treball conjunt amb la Fundació Ginac i amb la Fundació Onada, permet crear moltes sinergies i avançar en la qualitat assistencial i en la viabilitat econòmica dels nostres projectes, construint un futur compartit. La Fundació Tutelar de les Comarques de Tarragona i la Empresa d’Inserció de les Comarques de Tarragona, són un bon exemple d’aquesta feina conjunta.

El sector continua en crisi, amb retallades i congelacions de subvencions durant 10 anys. Malgrat tot, convençuts de la important tasca social, treballem amb il·lusió, professionalitat i proactivitat, innovant i creant nous serveis, per mantenir i millorar el nivell d’atenció a les persones, reinventant-nos, plantejant nous projectes i fent coses noves de manera diferent, amb el suport de les altres entitats de Fundalis i de Sinergrup.

Volem destacar tres projectes que han marcat aquest exercici:

• El desenvolupament del Servei Bon Dia, adreçat a les persones grans que viuen soles: un nombrós grup de persones voluntàries, truquen cada dia a aquestes persones als municipis de Calafell i Cunit, així com també als pares i mares de les persones de la Fundació que es troben en aquesta situació.
  • La posada en funcionament d’una nova llar-residència per a 12 persones amb necessitats de suport extens o generalitzat, dins del complex de l’Avinguda Santa Oliva, així com la reforma i adaptació de la Llar-residència Ventall. El conjunt suposa un increment de places, l’adaptació a les persones amb menys autonomia i una millora molt significativa de les instal·lacions.
  • La creació del projecte INTEGRA’LS, en col·laboració amb l’Ajuntament de La Bisbal i la Federació d’Empresaris del Gran Penedès, per tal de fomentar la integració laboral de persones en risc d’exclusió als polígons de La Bisbal.

La Fundació Santa Teresa està decidida a continuar sent una organització innovadora i de futur, que aporta solucions a les persones amb més dificultats de la comarca del Baix Penedès, i en aquest sentit continuarà treballant per crear nous serveis i aproximar-los allà on viuen les persones. Ben segur que, amb el compromís i l’esforç de totes les persones i institucions vinculades a la Fundació, mantindrem viu l’esperit de millora permanent i la sensibilitat per treballar al costat de les persones que més ens necessiten.

“Donde estoy trabajando existe la necesidad de que yo me cuide para que ellos puedan estar bien”.

Entrevistem a Loceliem, alumne del programa FOAP de la Fundació Santa Teresa (Programa de Formació d’Oferta en Àrees Prioritàries, dels Servei d’ocupació de la Generalitat de Catalunya).

Soy biólogo. En 2013 me fui a vivir a Huesca para presentarme a oposiciones para profesor de biología, pero me echaron de la lista por no tener el DNI (tenía el resguardo pero no el DNI físico). Volví a Catalunya y quería ser profesor, pero me faltaba el Certificado de Aptitud Pedagógica para poderme presentarme. Me fui a Sabadell, donde comencé a trabajar de camarero en un apartotel. Llegir més

La Fundación Once col·labora en la creació de les noves places de llar-residència destinades a persones amb discapacitat intel·lectual.
La Fundación ONCE ha concedit una subvenció de 70.000 euros a la Fundació Santa Teresa del Vendrell, per tal de contribuir en el cost de la reforma integral de l’edifici, que s’ha convertit en llar-residència. Amb aquesta reforma, que s’ha desenvolupat entre els anys 2017 i 2019, s’ha rehabilitat i adequat l’edifici adjacent a la llar-residència Ventall, incrementant les places totals fins a 24.
Aquest nou espai, equipat amb dotze places de llar-residència per persones amb intensitat de suport extens o generalitzat, configura una nova unitat de convivència, i conté tots els espais necessaris per garantir una atenció de qualitat a aquestes persones: habitacions individuals, banys adaptats, espais d’oci i descans…
El fet que la llar estigui situada en el complex de la Fundació, i al costat mateix de la llar-residència Ventall, ha permès compartir serveis com la bugaderia o la cuina, així com també poder estar envoltats d’uns jardins que permeten gaudir de l’exterior, del sol i de moments molt agradables.
Amb les noves places de llar-residència, es vol donar una resposta adaptada a les persones amb necessitats de suport extens i generalitzat. Fins ara, aquest col·lectiu no disposava d’aquest tipus d’equipament a la comarca del Baix Penedès, i havia de desplaçar-se a lluny del domicili familiar per poder accedir a un centre residencial.
Cal destacar l’important treball de la Fundació apropant el serveis allà on viuen les persones, promovent dispositius residencials de mida reduïda, i de proximitat, on es treballa des d’un model d’atenció centrat en cadascuna de les persones.
En poques setmanes, les persones destinatàries han ocupat la nova llar-residència, i això els ha permès passar aquests primers mesos de la pandèmia d’una manera confortable i molt ben cuidats.
La col·laboració de la Fundació ONCE ha ajudat a fer possible aquest important projecte per les persones amb discapacitat i per les seves famílies.

Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental

Programa TSF055/20/000033, adreçat a persones amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual i/o trastorn de salut mental i demandants d’ocupació no ocupades, inscrites al Servei d’Ocupació de Catalunya, i també a persones treballadores en actiu que es trobin en la fase de seguiment a la inserció i/o que requereixin aplicar la metodologia de treball amb suport. Llegir més

Els 10 joves participants reprenen l’activitat formativa del curs Operador de màquines, eines i manipulats de subconjunts que la Fundació porta a terme amb periodicitat anual.

El curs capacita professionalment en aspectes tècnics i transversals com l’actitud, el comportament, el treball en equip, i la comunicació unipersonal i interpersonal. Llegir més

La Fundació Santa Teresa és una entitat d’economia social, sense ànim de lucre, que treballa per aconseguir la felicitat de les persones amb discapacitat i/o trastorn mental de la comarca del Tarragonès i de les seves famílies, així com també de les persones amb dificultats d’inserció, oferint suports i oportunitats, promovent la seva autonomia i el procés de presa de decisions, dins d’una cultura de la qualitat i de la gestió sostenible.

Descarrega el dossier de premsa

Responsable de Comunicació: Elena Rodríguez · comunicacio@fundalis.org · 977 552 926 – 977 667 111

He tingut l’oportunitat de tenir una visió global perquè he passat per tots els serveis de l’entitat.

Vaig començar l’any 1999. Jo vaig arribar a la Fundació Ginac [de Valls] a fer les pràctiques de Psicologia. Al setembre m’incororava com a auxiliar del Centre Ocupacional, i al cap d’uns mesos com a responsable d’SCAPS al CET Taller de Ginac i després també del Centre Especial de Treball de la Fundació Santa Teresa. Aquí és on començo a estar a cavall de les dues fundacions, Ginac i Santa Teresa, portant els SCAPS dels CET Taller. Més endavant agafo la coordinació de tots els SCAPS, també de Jardineria. Entrevista sencera a youtube.com/watch?v=C39YcAL0pWk

Llegir més

Els efectes del coronavirus ens aboquen a una crisi econòmica i social, fruit d’un model econòmic acabat, però també a un nou paradigma empresarial que ha d’incorporar aspectes mediambientals i socials, foment de la tecnologia i, sobre tot, major interdependència entre els diferents agents econòmics. Escollir aquells agents que comparteixin els nostres valors i crear xarxes per construir plegats el futur que volem, serà la base de la nova economia. Llegir més

La Caixa ha lliurat a la Fundació Santa Teresa 5 tablets per millorar la comunicació de les persones dels serveis residencials. Les noves eines facilitaran la connexió de les persones residents a les llars amb les seves famílies i amistats mentre duri el confinament. Llegir més