Av. Palfuriana, 104 43800 Coma-ruga
977682938  607379050  670519164
info@escolaturismebp.org

El projecte turístic de la Fundació Santa Teresa neix al 2008, amb la finalitat de facilitar l’ocupació a les persones amb dificultats d’inserció laboral i dinamitzar l’oferta turística del territori, treballant amb les persones, per millorar les seves possibilitats laborals, i amb el sector, per conèixer les seves necessitats i les seves ofertes d’ocupació.

Gràcies a la implicació del territori i a la col·laboració d’entitats, administracions i del mateix sector del turisme, l’Escola de Turisme Baix Penedès disposa d’un model d’ensenyament integrador, innovador i de qualitat.

L’Escola de Turisme Baix Penedès també disposa d’un restaurant de cuina casolana, amb productes de proximitat i una àmplia selecció de plats cuinats perls alumnes, com a part de la seva formació i integració, així com el servei de catering Tasta per a col·lectius, escoles, entitats i esdeveniments. Els projectes de restauració i catering ofereixen un plus formatiu als alumnes de l’Escola, una oportunitat d’integració i una alternativa per als clients, compromesos amb la responsabilitat social i la integració social i laboral dels col·lectius més vulnerables.

Els Cursos de l’Escola de Turisme inclouen formació teòrica i pràctica i pràctiques en empreses, amb un seguiment de l’alumne durant tot el període, per facilitar una experiència formativa dins d’un entorn productiu real on posar en pràctica els aprenentatges i hàbits laborals adquirits. També es facilita d’una borsa de treball per posar en contacte ex-alumnes i empreses de la zona.

Per matricular-se als cursos cal enviar l’imprès de preinscipció a partir del mes de setembre. Es concerterà una entrevista amb els i les candidates que compleixin els requisits de cada curs, per tal de valorar-ne la idoneïtat i grau de motivació. Per formalitzar la matrícula cal fotocòpia del DNI/NIE i targeta sanitària, targeta de l’atur i 2 fotografies mida carnet.

TASTA ESCOLA RESTAURANT
Av. Palfuriana, 104 43800 Coma-ruga
Cafeteria 10.30 a 12h. Menjador 13:30 a 15h
Menú (de dilluns a dijous) 9€
Menú Gastronòmic (divendres) 15€
Calendari lectiu. Dissabte i diumenge tancat
Telèfon per a reserves: 977 68 29 38
Consulta la carta, fotos dels plats i receptes.

El Servei d’inserció laboral té per objectiu assessorar a les empreses i realitzar l’acompanyament dels alumnes amb més dificultats d’inserció per garantir l’èxit de la inserció.

• Informem a les empreses sobre els avantatges de la contractació de persones amb discapacitat, com la bonificació de les quotes de la seguretat social o les subvencions a la contractació indefinida, per l’adaptació de llocs de treball, etc.
  • Assessorem en el compliment de la Llei d’integració social dels minusvàlids LLISMI, que obliga a les empreses de més de 50 treballadors a reservar un 2% dels llocs de treball a persones amb discapacitat o complir mesures alternatives.
  • Acompanyem en la inserció laboral de persones amb discapacitat o malaltia mental.
    Si sou una empressa interessada en oferir pràctiques formatives, fer una oferta de treball o rebre assessorament sobre la contractació, podeu fer servir el formulari contacte d’aquesta pàgina.

El compromís amb la qualitat és un dels eixos principals dins del pla estratègic de l’Escola, així com els aspectes relacionats amb el medi ambient i la prevenció de riscos laborals. Hi ha un Sistema Integrat de Gestió implantat que preveu el compliment de les tres normes amb les quals està certificada l’Escola de Turisme del Baix Penedès.

El Consell Assessor és un òrgan consultiu que orienta el desenvolupament de l’Escola de Turisme i supervisa els programes i les activitats que es porten a terme. Està format per entitats, institucions i experts de contrastat reconeixement en el sector:

• Ajuntament del Vendrell
  • Consorci Universitari del Baix Penedès
  • Centre d’Iniciatives i Turisme
  • Les Cuines del Vendrell
  • Xavier Mestres
  • Josep Puig
  • Maria Teresa Baltasar
  • Eladi Llop
  • Representants de la Fundació Santa Teresa

L’Escola està ubicada en un entorn privilegiat al recinte de Santa Maria del Mar, una zona boscosa al costat del passeig marítim de Coma-ruga. Entre altres espais i equipaments per facilitar una formació de qualitat, l’Escola disposa de cuina, zones de preparació de plats, cafeteria per a l’alumnat, menjador, biblioteca, aules, aula de conferències i aula amb equipament informàtic.

L’any 2005 la Fundació Santa Teresa del Vendrell es va fer càrrec de l’Escola d’Hostaleria que l’any 2001 havia posat en funcionament el Consorci Universitari del Baix Penedès (CUBP). Prèviament es va estudiar conjuntament la possibilitat d’iniciar aquest nou projecte, partint de les necessitats de les empreses del sector de l’hostaleria i l’hoteleria, dels col·lectius amb més dificultats d’inserció i del nivell de formació d’aquestes persones.