Participació i voluntariat

“EL VOLUNTARIAT ÉS PRENDRE CONSCIÈNCIA DE L’ENGRANATGE DEL QUAL FORMEM PART, OBSERVAR QUÈ SUCCEEIX I VEURE QUÈ PODEM APORTAR”
T’HI VOLS? COMPROMETRE

Si la teva activació voluntària és fruit d’una decisió individual i personal, si creus que pot ser una opció de vida per tu i que participar és actuar vers la transformació social,…

SI HO VOLS? EN PARLEM
Posa’t en contacte. Escriu-nos a
voluntariat@ventall.org

Voluntariat. VOLS?

El Voluntariat és la transformació de la reflexió a l’acció, essent un motor de canvi que potencia el creixement tant de la persona que el rep, com el del que l’activa.

Valorem el teu lliure compromís i la motivació que has emprès per passar del pensament a l’acció, “del dit al fet”, assumint la responsabilitat i el dret a participar en la vida de la comunitat amb la voluntat de transformar l’entorn i la societat en la que vivim.

VOLS? ACTIVAR-TE
El projecte Vols? Sentir el Voluntariat, té com objectiu oferir oportunitats d’enriquiment mutu entre el Voluntariat i la persona amb diversitat funcional i/o dificultats derivades de la salut mental, del col·lectiu de gent gran i de les seves famílies, així com de les persones en risc d’exclusió social.
Vols? Sentir el Voluntariat, et presenta 5 programes on poder-te activar amb compromís:

• Vols? Aportar Coneixements, on es produeixen interrelacions mitjançant un intercanvi d’experiències i/o coneixements (activitats lúdiques, culturals, esportives,…).
  • Vols? Quedar, on el voluntariat dona suport al desenvolupament individual, promovent la participació en la vida comunitària. S’activen aficions com anar al cinema, visitar una exposició, compartir un partit de futbol…
  • Vols? Acompanyar, on el voluntariat ofereix un suport personalitzat, per continuar gaudint d’autonomia, mitjançant l’acompanyament en diferents vessants de la vida : en temes de salut, en el desig d’adquirir coneixements individualitzats…
  • Vols? Conviure, on famílies voluntàries ofereixen possibilitat de convivència dins el seu nucli familiar, compartint experiències quotidianes.
  • Vols? Col·laborar en família, on els propis familiars o tutors de les persones ateses a la Fundació s’activen en acció voluntària per tal compartir dinàmiques de vida, posant-les en comú amb els seus familiars i altres persones del servei.

Formar part del Voluntariat implica responsabilitat personal, i per tant, una continuïtat en el projecte. Cal ser realista i analitzar la pròpia situació per concretar fins on es pot o es vol donar, comprometre’s, i actuar en conseqüència.

Voluntariat corporatiu

El voluntariat corporatiu té com a objectiu introduir-se en la cultura corporativa de l’empresa per desenvolupar la seva missió i per fer accions al territori, aprofitant les capacitats de les persones voluntàries.

La Fundació ofereix una eina per desenvolupar activitats competencials per al seu equip professional i per millorar el clima laboral i orgull de pertinença.

Més informació a info@fundaciosantateresa.org

Donacions econòmiques

Els donatius ens ajuden a desenvolupar projectes innovadors i mantenir els projectes en marxa per millorar la intergració social i laboral de les persones amb més dificultats.

A més, Hisenda torna part dels donatius i, en la propera declaració de la renda, recuperàs el 75% dels primers 150 € donats i el 30% de quantitats superiors. És a dir, si fas ara un donatiu de 100 €, el proper any recuperes 75 €, i si el fas de 200€ te’n tornen 127 €! Amb molt poc, ens ajudes molt!

Si vols fer una donació, un patrocini o una iniciativa o llegat solidari, contacta a info@fundaciosantateresa.org