VOLS? OPINAR

Els voluntaris/es son un equip de suport i tenen un paper molt important dins la nostra entitat, ja que aporten i ofereixen noves oportunitats que reverteixen en la millora de la qualitat de vida de les persones ateses a la Fundació Santa Teresa.

L’acció voluntària de tots ells/es, SUMA i reforça la missió de la Fundació. Són ciutadans compromesos, que aporten una visió crítica i un vincle de connexió amb l’entorn més immediat de l’entitat.

La seva vivència és molt particular i enriquidora, per això els hi hem proposat que la puguin transmetre!

OPINIÓ! Vols? replica-watches.bigtoysclub.net

El voluntariat es basa en la llibertat i la capacitat d’oferir allò que se sap i que se sap fer a canvi d’un somriure.
La paraula definitòria és COMPARTIR: el compartir.
Hi ha, en l’acció del voluntariat, en l’acció del compartir, tres elements bàsics que s’estableixen sense haver estat programats : el DONAR, l’INTERCANVIAR i l’AGRAIR…
El voluntari ofereix el que te, el que coneix, d’una manera directa sense demanar res a canvi. No  és, doncs, cap mena de transacció comercial, ni econòmica ni especulativa, de rendiments materials presents o futurs…
Sense adonar-se’n, el voluntari, amb la seva acció desvetlla interessos, desperta preguntes – s’obren ulls i orelles – i, lentament, comença un procés d’interrelació que va canviant de nivell a mesura que l’acció del donar i de l’obtenir segueixen el seu curs enriquidor i mutu.
I així, aquest coneixement bilateral- o multilateral- no només creix en profunditat, sinó que va descobrint una progressió plena d’humanisme, de relacions sensibles. Deixa una marca inesborrable en una doble direcció: des del voluntari cap a la persona o persones que viuen l’acció i des d’aquestes cap al voluntari. Un coneixement progressiu d’anada i de tornada que esdevé una transacció –ara sí- de sensacions. Un intercanvi del compartir.
Vaig fer-me voluntari perquè em va semblar enriquidor dedicar un temps meu a la societat més enllà d’allò que es mesura en diners o en premis. Treballar pels altres i amb ells o elles, havent deixat de banda el concepte corrent de l’esforç remunerat, és una experiència immensament gratificant.
He descobert, però, que sí que hi ha un premi. Un premi que no te preu, que no es pot mesurar, que pertany a allò més íntim que la persona pot arribar a aconseguir: L’AFECTE DELS ALTRES fet visible amb una salutació ben cordial o un somriure profund.
Si no hi ha més gent que es dediqui al voluntariat és, senzillament, perquè no sap el que comporta o no s’adona del que es perd.
Hauríem de convertir-nos en la mesura del possible, en una societat de voluntaris i, segur, que serien MOLT I MOLT MÉS FELIÇOS!!!!!!

Joan Descals