PROJECTES

"Bonus de la felicitat" al Centre de Dia Anna Serra

El Centre de Dia Anna Serra és un servei per a aquelles persones grans i les seves famílies, que volen continuar vivint a la casa seva, però necessiten un suport per a la vida diària. Al Centre Anna Serra busquem la felicitat de les persones grans, convertint-les en les protagonistes, amb la passió dels treballadors i el convenciment que trobarem els recursos necessaris per aconseguir-ho.

És un servei que innova constantment, a partir del treball centrat en cadascuna de les persones que participen. Podem destacar la gran flexibilitat en els horaris, la potenciació de la participación en la comunitat, l'aposta pel voluntariat, la promoció d'activitats personalitzades, les estades de respir familiar i viatges de plaer, la creació de sinergies amb les entitats del territori, que ens permeten ampliar els recursos existents, la possibilitat de crear llocs de treball per a persones amb discapacitat, la integració de persones de diferents condicions (com el col·lectiu de joves amb malalties neurodegenerativas), l'aportació de coneixements per part de les persones grans, o la introducció de teràpies alternatives per treballar l'empatia i afavorir l'estimulació mental i cognitiva.

Estem molt satisfets dels projectes que desenvolupem juntament amb l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer del Baix Penedès, com la teràpia amb gossos, i el "bonus de la felicitat", que regalem a les persones joves del centre, 10 hores setmanals de suport perque puguin usar com vulguin, amb una única condició: que les destinin a ser feliços.